Zwierzęta domowe

WSPOMAGANIE REDUKCJI RYZYKA PSIEJ I KOCIEJ OTYŁOŚCI

Nasze cele

Do 2023 roku 10 najważniejszych rynków w Europie będzie wspierać nasze sojusze i programy profilaktyczne w tym obszarze.

50

Nasze dotychczasowe osiągnięcia

50% realizacji celu.

W 2017 roku uruchomiliśmy program "Healthy Love", który został opracowany, aby wesprzeć lekarzy weterynarii informacjami umożliwiającymi prowadzenie wśród właścicieli psów i kotów rozmów na temat utrzymywania zdrowej wagi swoich zwierzaków.

Program "Healthy Love" skupia się na:

  • zapobieganiu otyłości (utrzymaniu zdrowej masy ciała) u wszystkich zwierząt domowych, koncentrując się na zwierzętach zachowujących normalną masę ciała, ale obarczonych wysokim ryzykiem,
  • zmniejszaniu otyłości - uproszczony program utraty masy ciała w przypadku zwierząt domowych z nadwagą,
  • zapobieganiu ponownemu przyrostowi masy ciała zwierzaków - utrzymanie odpowiedniej masy ciała w długiej perspektywie po uprzedniej redukcji masy ciała, dzięki rozwijaniu właściwych nawyków żywieniowych.

W 2018 roku Program "Healthyh Love" został uruchomiony na 4 z naszych największych rynków. Niestety w 2020 roku kampania "Healthyh Love" nie mogła być prowadzona od marca z powodu lokalnych ograniczeń dotyczących klinik weterynaryjnych związanych z COVID.

Pomogliśmy jednak wesprzeć uniwersyteckie badania nad leczeniem i zapobieganiem otyłości, a wyniki zostały przekazane za pośrednictwem kampanii medialnych na 5 z 10 naszych największych rynków.

Nasz punkt widzenia

Badania potwierdzają, że otyłość jest największym problemem zdrowotnym wśród zwierząt domowych, dotykającym od 33 do 58% kotów i psów z nadwagą. Nowoczesny sposób życia i tendencja do przekarmiania zwierząt domowych przekąskami i smakołykami (przez 'zbyt dużo miłości’) to tylko niektóre z przyczyn nadmiernej otyłości. Epidemia zwierzęcej nadwagi skutkuje problemami zdrowotnymi, które nie tylko wpływają negatywnie na stawy i organy wewnętrzne, ale również na jakość życia naszych pupili.

W Purina mamy długą historię w promowaniu zdrowych nawyków żywieniowych: diety i trybu życia naszych zwierząt. Wielokrotnie wprowadzane przez nas przełomowe rozwiązania w karmie dla psów i kotów, wyznaczały kierunek rozwoju całej branży. Są to między innymi diety kliniczne, które jako pierwsze na rynku zostały zaprojektowane specjalnie w celu wsparcia procesu odchudzania oraz utrzymania prawidłowej masy ciała zwierząt.

Byliśmy też pionierami w opracowaniu obiektywnej oceny zwierzęcej sylwetki, czyli kondycji ciała (body condition score) – obecnie szeroko przyjętej i używanej nie tylko w badaniach naukowych, ale również przez lekarzy weterynarii metody ewaluacji sylwetki zwierzęcia w celu określenia czy ma nadwagę, czy już jest otyłe. Kontynuujemy bliską współpracę z lekarzami weterynarii, aby pomóc właścicielom zwierząt zrozumieć w jaki sposób mogą wprowadzić pozytywną zmianę w życiu ich zwierząt z nadwagą, zmieniając swoje nawyki.

Naszym celem jest zmniejszenie ryzyka powstawania zjawiska otyłości wśród zwierząt, poprzez programy profilaktyczne oparte o współpracę kluczowych graczy w branży żywienia zwierząt i zdrowia publicznego.

Rozumiemy, że głębokość problemu uniemożliwia rozwiązanie go samodzielnie. Tylko dzięki współpracy w ramach naszej branży i innych kluczowych interesariuszy, możemy dążyć do pozytywnej zmiany.

Zwalczanie nadwagi i otyłości wśród zwierząt jest szczególnie trudne, ponieważ wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy, że ich zwierzęta mają problemy z nadmierną masą ciała.

Naszym fundamentem jest Tworzenie Wspólnej Wartości w Nestlé.

Tak jak my zobowiązaliśmy się do poprawy jakości życia zwierząt domowych, oraz ludzi którzy je kochają, nasza firma-matka, Nestlé, również angażuje się w budowanie zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ich rodzin, naszych społeczności oraz całej planety.

Dowiedz się więcej o Nestlé w Społeczeństwie

CASE STUDY: Okrągłe stoły dotyczące zapobiegania otyłości

Rosja

Jedno z największych i najważniejszych wydarzeń dla środowiska weterynaryjnego w Rosji i krajach WNP -„ Purina Partners ”- odbyło się praktycznie w grudniu 2020 roku. Przedstawiono badania Puriny, a kluczowi liderzy opinii ze środowiska weterynarzy doszli do wniosku, że jednym ze sposobów rozwiązania problemu może być przeszkolenie właścicieli w zakresie metod autodiagnozy nadwagi i otyłości u zwierząt domowych.

case study 3

CASE STUDY: Promocja treningów psów wśród znajomych

Ukraina

W 2019 roku Purina na Ukrainie nawiązała współpracę z lokalną organizacją „Run Ukraine” 5, aby zachęcić właścicieli zwierząt do biegania z psami w bezpiecznym środowisku i społeczności. Opiekunowie i ich zwierzaki mogli odbyć bieg na dystansach 3 lub 5 km. Podczas imprezy udostępniono punkty wodne dla zwierząt oraz materiały edukacyjne dla właścicieli, aby dowiedzieć się więcej na temat zdrowego żywienia psów.

case study 4

INNE ZOBOWIĄZANIA