Zwierzęta domowe

USUWANIE SZTUCZNYCH BARWNIKÓW Z PRODUKTÓW

Nasze cele

Do 2020 roku całkowicie zrezygnujemy z używania sztucznych barwników z karm pełnoporcjowych.

Do 2023 roku całkowicie zrezygnujemy z używania sztucznych barwników w przekąskach i przysmakach.

45

Nasze dotychczasowe osiągnięcia

W 2018 roku zużyliśmy w sumie 84 ton sztucznych barwników w porównaniu z 125,2 tonami w roku 2017. To redukcja o 32,8% od końca grudnia 2017.

Poczyniliśmy ogromny postęp w tym zakresie w naszych produktach pełnoporcjowych - są one wolne od sztucznych barwników. To między innymi: Purina ProPlan®, Felix®, Gourmet®, Purina Dog Chow®, Purina Cat Chow®, Bakers®, Beneful®, Friskies® oraz Fido®.

W sumie, od 2016 roku do końca 2018 roku, usunęliśmy z receptur wszystkich naszych produktów 70 ton sztucznych barwników, co daje redukcję na poziomie 45,4%. Jesteśmy pewni, że cele założone na 2020 i 2023 rok zostaną osiągnięte, a nasze produkty staną się wolne od sztucznych barwników.

Nasz punkt widzenia - Sztuczne barwniki w karmie dla zwierząt

Wiemy, że wybierając karmę dla zwierząt domowych większość ich właścicieli chce, aby wybrany produkt wyglądał apetycznie. Podczas procesu produkcji karma może stracić kolor, stąd sztuczne barwniki dodawane są w celu utrzymania bardziej pożądanego wyglądu oraz zachowania konsystencji. Naturalne barwniki z kolei to substancje występujące w przyrodzie o podobnych właściwościach. Podczas pozyskiwania ich z natury pozostają 'naturalne' i w procesie przetwórstwa nie są uznawane za sztuczne.

Zdajemy sobie sprawę, że podobnie jak ludzie nie chcą sztucznych barwników w swoim jedzeniu, nie chcą ich w pokarmach, które jedzą ich zwierzęta.

Nie dodajemy sztucznych barwników do wielu naszych produktów segmentu super premium, jak sucha karma Purina ProPlan®, Purina Dog Chow® i Cat Chow® i nasza mokra karma dla kotów, jak Felix® czy Gourmet®. Produkty tych marek stanowiły ponad połowę naszej sprzedaży w 2014 roku.

Przeformułowanie receptur produktów wymaga dużo czasu, jednak zrobiliśmy duże postępy w realizacji tego zobowiązania. Zakończyliśmy właśnie ocenę naszych produktów z segmentu karm suchych premium, która pozwoli nam opracować plan usunięcia wszystkich pozostałych sztucznych barwników z suchych karm marki Purina.

Marka BAKERS to pierwsza marka, z której usunięto sztuczne barwniki z całej palety produktów dostępnych w Wielkiej Brytanii, składającej się z suchej i mokrej karmy dla psów oraz przekąsek.

Naszym fundamentem jest Tworzenie Wspólnej Wartości w Nestlé.

Tak jak my zobowiązaliśmy się do poprawy jakości życia zwierząt domowych, oraz ludzi którzy je kochają, nasza firma-matka, Nestlé, również angażuje się w budowanie zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ich rodzin, naszych społeczności oraz całej planety.

Dowiedz się więcej o Nestlé w Społeczeństwie

INNE ZOBOWIĄZANIA